انواع شکلات کاکائویی - کیاریتا

انواع شکلات کاکائویی -  کیاریتا

شکلات یکی از محصولات غذایی محبوب و معروف دنیا است که از دانه‌های کاکائو به دست می‌آید. این محصول مخصوصاً به خاطر طعم لذیذ و خواص فراوانش، در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. شکلات‌ها به صورت مختلفی تهیه و به بازار عرضه می‌شوند که از متداول‌ترین آن­ها می‌توان شکلات تلخ، شکلات شیری و شکلات‌های مغزدار را نام برد. در ادامه با انواع شکلات کاکائویی آشنا می­شوید. با مجله کیاریتا همراه باشید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از محبوب­ترین انواع شکلات‌ها است که با بیشترین درصد کاکائو تهیه می‌شود. این نوع شکلات، کمترین میزان شکر و شیر را دارد و طعم تلخ و مرغوب کاکائو در آن حس می‌شود. شکلات تلخ به دلیل داشتن کمترین مقدار شیر و شکر، گزینه‌ مناسبی برای افرادی است که از قند خوردن خودداری می‌کنند یا به محصولات کم کالری نیاز دارند؛ همچنین، به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند برای حفظ سلامت قلب و کاهش خطر بروز برخی بیماری‌ها مفید باشد.

شکلات تلخ 86% کیاریتا با ترکیب بی‌نظیر کره کاکائوی خالص و درجه می‌تواند دل هر عاشق شکلات تلخی را به دست بیاورد.

 

شکلات نیمه شیرین

شکلات نیمه شیرین یکی از نوع‌های محبوب و متعادل بین شکلات‌ها است که به دلیل ترکیبی از کاکائو، شکر و شیر، طعمی متوازن و دلچسب دارد؛ به همین دلیل برای همه سلیقه­ ها مناسب خواهد بود. این نوع شکلات معمولاً به عنوان میان وعده یا همراه با صبحانه مصرف می‌شود و همچنین به عنوان پوشش شیرین روی بسیاری از دسرها و شیرینی‌ها استفاده می‌شود. شکلات نیمه شیرین یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به شکلات‌های ملایم و لذیذ است.

شکلات نیمه شیرین معمولا انتخاب کسانی است که عاشق طعم کاکائو هستند و از طرفی به دنبال شیرینی شکلات شیری هم نیستند. اگر شما از این دسته هستید پیشنهاد ما به شما شکلات 66% کیاریتا است.

 

شکلات شیری

شکلات شیری با افزودن شیر خشک یا ترکیبی از شیر تهیه می‌شود. این نوع شکلات دارای کاکائوی کمتری نسبت به شکلات‌های تلخ است و در عوض حاوی شیر و شکر بیشتری است؛ به همین دلیل، شکلات شیری طعمی شیرین‌تر و ملايم‌تر دارد که بیشتر برای سلیقه‌ کودکان و بزرگسالانی که از طعم شیرین لذت می‌برند، مناسب است.

شکلات شیرین کیاریتا نیازی به معرفی ندارند. ترکیب بی‌نظیر شیر و کاکائوی 100% خالص از هلند یک طعم خواستنی ساخته که به راحتی نمی‌توان به آن نه گفت.

شکلات مغزدار

شکلات مغزدار یا ترکیب‌های مختلف شکلاتی، از شکلات‌های دیگر به همراه مغزها، میوه‌ها، خشکبار و سایر مواد خوراکی تهیه می‌شود. این نوع شکلات‌ها به دلیل تنوع مواد تشکیل‌دهنده و طعم خاص خود، محبوبیت زیادی دارند و گاهی به عنوان هدیه‌ مناسبی در مناسبت‌ها استفاده می­ شوند.

نظر شما چیست؟