فواید شکلات برای بچه ها

فواید شکلات برای بچه ها

به نظر شما دنیا بدون شکلات چه شکلی می‌شود؟ در حالی که بسیاری از والدین معتقدند که مصرف شکلات اصلاً برای بچه‌ها خوب نیست، اما در واقع بچه‌ها می‌توانند به مقدار متعادلی شکلات بخورند. شکلات شاید مقدار کالری بالایی داشته باشد، اما کاکائو می‌تواند در جنبه‌های مختلف رشد و سلامت کودکان نقش مهمی ایفا کند که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم، با وبلاگ کیاریتا همراه شو.

 

فواید شکلات برای کودکان

در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها موثر است

کاکائو، ماده تشکیل‌دهنده اصلی شکلات بیش از هر ماده دیگری در جهان آنتی‌اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد از بدن ما محافظت کرده و از فرسایش سلول‌های ما جلوگیری می‌کنند. به گفته ریچارد کاتلر مدیر تحقیقات ضد پیری در انیستیتوی ملی بهداشت آمریکا «میزان آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن شما به طور مستقیم با طول عمر شما مرتبط است».

گنجاندن مواد حاوی آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی کودکان به پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

برای استخوان‌ها و عضلات مفید است

دانه‌های کاکائو حاوی منیزیم هستند، یکی از مواد معدنی که از تاثیرات آن می‌توان به تحریک غده تیروئید برای ترشح هورمون کلیستونین اشاره کرد. این هورمون میزان کلسیم در خون و فعالیت سلول‌های استخوان‌ساز را تنظیم می‌کند و باعث افزایش تراکم استخوانی می‌شود. منیزیم طی زمان رشد کودکان می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر افزایش قد و سلامت بدن آن‌ها بگذارد.

تمرکز را افزایش می‌دهد

کاکائو حاوی فنتیل‌آمین است؛ یک ترکیب آلی که پیام‌هایی برای هشیار ماندن سیستم عصبی به مغز می‌فرستد. این کار باعث می‌شود تا کودکان همیشه پذیرای محرک‌های بیرونی باشند و نسبت به اطلاعاتی که از محیط می‌گیرند آگاهانه‌تر عمل کنند.

به توقف اسهال کودکان کمک می‌کند

مطالعات اخیر در مرکز تحقیقات کودکان در اوکلند نشان داده‌اند که فلاوانوئیدها مایعات موثر در ابتلا به اسهال را از بین می‌برند، بنابراین مصرف شکلات تلخ یا کاکائو می‌تواند علائم اسهال را تسکین دهد.

با استرس مبارزه می‌کند

ترکیبات زیست فعال موجود در کاکائو به مغز اجازه می‌دهند تا سروتونین آزاد کند، همان هورمونی که باعث می‌شود روحیه بهتری داشته باشیم. اگر کودکان خسته به نظر می‌رسند یا استرس و فشار زیادی را تحمل می‌کنند کاکائو می‌تواند برایشان مفید باشد.

به یاد داشته باشید که شکلات و کاکائو حاوی کافئین هستند و بهتر است نزدیک به ساعت خواب به کودکان داده نشوند تا در ساعت خواب آن‌ها اختلال ایجاد نکنند. همچنین برای کودکان مبتلا به دیابت و دارای اضافه‌وزن هم بهتر است با پزشک در مورد چگونگی و مقدار مناسب مصرف شکلات مشورت کنید. 

 
 

پیشنهاد متنوع برای صبحانه کودک

صبحانه برای کودکان اصلی‌ترین وعده‌غذایی است اما که معمولا آن‌ها میانه‌ی خوبی با این وعده‌غذایی ندارند و اکثرا در برابر آن مقاومت می‌کنند. شکلات صبحانه کیاریتا برای کشاندن دلبندتان پای میز صبحانه انتخاب هوشمندانه‌ای است.کیاریتا با بهترین مواد اولیه و فرمولاسیونی دقیق زیرنظر متخصصین شکلات محصولی با طعم فندقی در وزن‌های 25، 150، 330، 400،900 گرم تولید می‌کند. شما باتوجه به میزان مصرف فرزندتان می‌توانید یکی از این مقادیر شکلات‌صبحانه کیاریتا را برای دلبندتان انتخاب کنید.

 

برای دسترسی به پیج اینستاگرامی ما کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت و خرید و ثبت سفارش محصولات کلیک کنید

نظر شما چیست؟